Böcker...

okej jag är lite barnslig av mig så jag gillar att läsa böcker (tonårsböcker) I vilket fall som helst I två dar nu har jag läst två olika böcker, vad som var jobbigt var att bägge två var himla bra och jag tyvärr kunde inte sluta läsa dem;
Första boken; The Body Finder av Kimberly Derting



Boken handlar om Violet Ambrose, hon är en av ett slag, redan som liten upptäckte hon sin gåva, som var given till henne av hennes farmor. Violets hemliga gåva är att hitta lik, lik som blivit utsatta för en onaturlig död, varje mord lämnar ifrpån sig ett echo, ett unik sådan ingens eko är detsamma, när hon var liten hittade hon en ung tjej, ut över det har hon endast hittat små djur som blivit mördade av annat djur eller någon annan, med hjälp av sin bästa vän Jay så begavde hon dem i sin bakgård.
Nu när hon är äldre, har hon gått och fallit för sin bästa kompis samt hennes krafter tar henne till en helt ny nivå då hon hittar en tjej som varit borta en hel vecka, I staden där hon bor har en serie mördare landat och Violet har bestämt sig för att finna honom, Jay hennes bästa vän försöker göra allt för att skydda henne, är det för att han bryr sig så som hon bryr sig om honom? men vad Violet inte anar är att hon har stor risk att sluta som tjejerna som försvinner.

Jag tyckte om boken och läste ut den på cirka 6 timmar, som sagt den är svår att lägga ifrån sig, men jag gillade den, jag gillar Violet, Jay, och alla andra i boken, man kan riktigt sätta sig in och relatera till det mesta, om hur hon känner och hur hon tänker, hur hon kominucerar. Värd att läsa ser riktigt fram emot nästa bok som släpps 15 Feb i usa.  Desier of the dead.

Andra boken; If I Stay av Gayle Forman


If I stay handlar om Mia, hon har allt man kan drömma om, en enorm talang för musik, en extrem men fantastisk famlj, en underbar pojkvän och en ljuvlig bästa kompis som skulle göra vad som helst för henne.
Tills en dag hela hennes liv faller sönder och hon förlorar sin familj, och säg själv, Mia hamnar i en koma, och nu står hon med ett val, skall jag stanna för det jag har kvar eller skall jag lämna för det jag inte har?

Ugh denna boken, när jag satt och läste kunde jag inte hjälpa med att gråta, jag lipa som en babis, den var sorglig, rolig, romantisk, tragisk, allt på en och samma gång, och man kan riktigt känna smärtan, och sorgen alla kände för henne och man satt här och tänkte på hur underbar familj hon hade och fortfarande har ut över.
LÄS DEN. Upp följaren släpps i Usa 5 april. och den heter Where she went som är ur Adams perspektiv (Mias Pojkvän)

Två grymma böcker. LÄS DEM.
-A

Kommentarer

Lämna en söting rad tackar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0